הערה: המספרים בדף זה לא מדויקים (כי דברים משתנים מדי פעם). נשמח לספר לכם בטלפון/וואטסאפ את הפרטים המדוקים.

הרעיון הכללי הוא מאוד פשוט – זה בדיוק כמו חנות:

אתם קונים מוצרים במחיר נמוך ממחיר השוק ומוכרים אותם במחיר יקר יותר (במחיר השוק).
מה אחוז הרווח? זה מתחיל ב35%, ויכול לעבור גם את ה50%. תלוי בדרגה שלכם.
איך נקבעת הדרגה? לפי כמות המכירות שלכם ושל האנשים שצירפתם.
וזה מוביל אותנו לנקודה הבאה:

צירוף משווקים

פוראוור רוצה לעודד משווקים לצרף משווקים נוספים, ובתמורה מרוויחים שני דברים:

  1. קביעת הדרגה – כשאתם מצרפים משווקים, הקניות והמכירות שלהם נחשבים גם לדרגה שלכם. כך הדרגה שלכם יכולה לעלות מהר יותר, ואיתה גם אחוזי הרווח.
  2. רווחים – כשאתם מצרפים משווקים אתם יכולים להרוויח לא רק על המכירות שאתם עושים באופן אישי, אלא גם על המכירות שהמשווקים שלכם עושים.

עד כאן באופן כללי, עכשיו ניכנס יותר לפרטים. ותחילה – הדרגות.

הדרגות בפוראוור

השלב הראשון הוא "לקוח מועדף". כדי להיות לקוח מועדף פשוט נרשמים לאתר של פוראוור ומקבלים 5% הנחה. אבל כמובן שמ5% לא תרוויחו הרבה, אז נעבור לשלב הבא.

השלב הבא הוא משווק בכיר – כדי להגיע לזה פשוט צריכים להתחיל לקנות מוצרים בכמות משמעותית יותר. את הכמות מודדים בפוראוור ביחידות של cc (נסביר את זה עוד רגע). בשקלים זה אומר בערך 2315 ₪. קניתם את המוצרים? אתם נחשבים משווק בכיר.

מה זה אומר? כמה דברים:

  1. אחוז הרווח שלכם עולה ל35%. כלומר מעכשיו תוכלו לקנות את המוצרים בעוד יותר זול (הנחה של 35%), כך שכשתמכרו אותם במחיר הרגיל – תרוויחו 35%.
  2. זה מאפשר לכם לצרף אנשים תחתיכם ולהרוויח גם מזה (רווח מהמכירות שלהם ועליית דרגה באמצעות המכירות שלהם).
  3. זה מאפשר גם להרוויח מהפניית לקוחות דרך האינטרנט (כמו שיווק שותפים – אתם מפנים לקוחות לאתר, הם קונים, ואתם מקבלים עמלה את אחוז הרווח שמגיע לכם).

משווק בכיר זה בעצם הצעד הראשוני להתחלת העסק בצורה רצינית. הרווח הממוצע למי שנמצא בדרגה הזו הוא 1500-2000. כמובן זה ממוצע. מי שלא עובד לא מרוויח גם את זה. ומי שעובד ממש יפה יכול להגיע גם ל3000-4000 ₪ גם בדרגה הזו. תלוי בך.

הדרגה הבאה היא ראש צוות. ראש צוות בממוצע מרוויח בממוצע 3000-4000 ₪. ראש צוות בכיר מרוויח באזור ה4000-5000.

הדרגה הבאה זה מנהל – בין 8000 ל15000 ₪, ושם מתחילים הרווחים הגדולים והחיים הטובים (אפשר לקבל כסף לטיול לחו"ל כבונוס, בונוס רכב ועוד).

נסביר עוד מעט איך מגיעים לדרגות האלו, כרגע רק נאמר שזה תלוי בכמות המכירות והצירופים שלכם ושל אלה תחתיכם.

הדרגות הבאות כבר לא תלויות בכמה משווקים יש תחתיך אלא בכמה מנהלים יש תחתיך (למשל – מנהל בכיר, זה מנהל שיש לו לפחות שני מנהלים תחתיו. מנהל נוסק זה מי שיש לו חמישה מנהלים תחתיו וכו').

מבנה הדרגות הראשונות של פוראוור

שיטת הcc

סיסי זה כמות של מוצרים בשווי מסוים. כמה מוצרים? תלוי כמובן במוצר. באופן כללי זה יוצא מוצרים שעולים ביחד בערך 1320 ללקוח קצה, ובערך 880 ש"ח למשווק בכיר (למי שעולה בדרגות זה כאמור עולה פחות ופחות).
למה פוראוור מודדים את זה בcc ולא בסכום כסף? שתי סיבות: 1. בכל מדינה המחירים קצת שוניםן. לכן יצרו יחידת ספירה אחידה בכל העולם. 2. לכל מוצר יש הרבה מחירים שונים (יש את המחיר ללקוח, ויש את המחיר שמשלמים בכל דרגה), ולכן יותר פשוט לדבר ביחידת ספירה אחידה.

סיסי אישיים – הכוונה למוצרים שאתם קונים או בשביל עצצכם או בשביל מכור לאחרים ולהרוויח מהמכירה. גם אם מישהו קנה מהאתר דרך השם שלכם זה הולך לטובת הcc האישיים שלכם.
גם כשמצרפים משווק חדש אז הקנייה הראשונה שלו נחשבת כcc אישיים שלכם (2cc).

סיסי קבוצתי – זה סיסי של כל מי שנמצא תחתיך. למשל, אם צירפת את עינב, כשהיא קונה את הערכה הראשונה, ה2 סיסי הראשונים נחשבים גם לה וגם לי. אחרי שהיא תמכור ותקנה עוד – מה שהיא קנתה נחשב לה סיסי אישיים, ולך נחשב סיסי קבוצתיים.

4CC אישיים – היעד הראשון של כל משווק בפוראוור זה לעשות כל חודש 4 סיסי אישיים. למה? לא חייבים (אין שום התחייבות חודשית בפוראוור, לא מכרתם – לא הרווחתם…).  זו כמות בסיסית של מכירות, ומי שעושה את זה חודש אחרי חודש אחרי חודש מגיע לעסק יציב ויפה, וזה גם מראה שאתם פעילים בעסק (פחות מזה זה מראה שאתם ממש עושים את זה לגמרי מהצד…).

מה קורה אם לא עשיתם 4CC  אישיים?
עקרונית – כלום. אתם יכולים למכור גם 1CC, או גם ב50 ש"ח אם בא לכם, ועדיין תרוויחו על מה שמכרתם. אבל…
מצד שני – מי שרוצה עסק רציני כדאי שישקיע קצת מאמץ (אנחנו נעזור לכם בזה!) ויגיע ל4CC בחודש. למה?
כי מבחינת פוראוור – 4CC זה מראה שאתם רציניים בעסק, וזה התנאי כדי להרוויח לא רק ממה שאתם עושים, אלא גם מכל הבונוסים מסביב, למשל:
רוצים להרוויח גם מאלו שתחתיכם? אתם חייבים 4 סיסי אישיים באותו חודש.
רוצים לעלות בדרגה באמצעות כמות cc קבוצתי? אתם חייבים שלפחות 4 סיסי יהיו אישיים שלכם באותו חודש.
וכן הלאה.

למה זה כך? כי פוראוור רוצה שכולם יעבדו ולא שתיווצר פה פירמידה. כל משווק, גם הבכיר ביותר, חייב ליצור 4 סיסי אישיים, ולא שרק אלו שתחתיו יעבדו.

איך עושים 4 סיסי?

  1. קונים מוצרים ומוכרים ומרוויחים (אני רק מזכיר – אם לא הצלחתם למכור (למרות שמי שמחליט להצליח מצליח) והחללתם לסגור את העסק – אפשר להחזיר לפוראוור ולקבל החזר). אפשר לקנות מוצרים ב4CC (יעלה לכם בערך 3520 ותמכרו את זה ב5280 כך שתרוויחו 1760 בדרגה הבסיסית (בדרגות הבאות הרווח ילך ויעלה).
    כל 4CC אישיים חייב לפחות 1CC מקנייה מוצרים.
  2. מצרפים משווקים (כל מצורף שווה 2CC).

עכשיו כמובן – לא חייבים לעשות או או, אלא אפשר גם לשלב ביניהם. למשל לצרף אדם אחד (2CC) ולקנות ולמכור מוצרים ב2CC.
אבל שימו לב: חייבים לפחות 1CC מקניית מוצרים (אחרת אנשים סתם יצרפו עוד ועוד ולא יתנסו במוצרים בעצמם ובמכירת המוצרים וזה יהפוך לסתם פירמידה). לכן, גם אם תצרפו בחודש אחד 2 משווקים, אמנם זה שווה 4CC, אבל במקרה כזה אתם עדיין חייבים גם לפחות 1C של קניית מוצרים (כך שבעצם יהיה לכם בחודש הזה 5CC (מה רע? יותר רווח)).

כמה מרוויחים על הקניות של האנשים שצרפתם ושהם צרפו?

הרעיון פשוט – אתם תמיד מרוויחים את הפער בין אחוזי הרווח שלכם לאחוזי הרווח של מי שתחתיכם. למשל – אם אתם משווק בכיר (כלומר אחוז רווח של 35%, שזה הדרגה הבסיסי ת הראשונה), וצירפתם משווק מתחיל חדש (אחוז רווח 15%), אז כיוון שכשהוא הצטרף הוא קיבל 15% הנחה על המוצרים שקנה, אז אתם מקבלים את הפער שבין 35 ל15, כלומר אתם מקבלים עמלה מהחברה 20% (שזה יוצא כמה מאות שקלים מעל מצורף).

ואם למשל עליתם בדרגה לדרגת מנהל צוות (אחוז רווח 38%), וצירפתם מישהו – עכשיו תקבלו 23%, ולא רק 20%. ואם משווק שצירפתם (שגם הוא כבר שמווק בכיר – 35%) קנה מוצרים? שוב – אתם מקבלים את הפער שבין 38 ל35 – כלומר 3%.

3% נשמע מעט? קודם כל – ככל שתעלו בדרגות זה עולה ועולה (הדרגה הבאה מרוויחה 43%, זו שאחריה 48%, וכן הלאה). ושנית – ככל שתתמידו בעסק יהיו לכם עוד ועוד משווקים שעובדים איתכם, כך שגם אם מכל מכירה תרוויחו 3% או 13%, אתם תראו שעם הזמן (ודי מהר) זה יצטבר להמון המון מוצרים בחודש ולרווחים יפים מאוד.

כל זה רק הרווחים הרגילים ממכירות. יש עוד הרבה רווחים צדדיים כמו בונוס רכב (כן, מקבלים רכב! (או יותר נכון תשלום חודשי של כמה שנים שמיועד לתשלום על רכב)), טיסות לכנסים של החברה בחו"ל ועוד ועוד.

אוקיי, אז הבנתם שכדאי לעלות בדרגות – כך אתם מרוויחים יותר גם מהמכירות שלכם וגם מאלו שתחתיכם. אז עכשיו –

איך עולים בדרגות?

בשלב הראשון, בעצם הרישום לאתר, אתם נחשבים משווק מתחיל, ואתם קונים את ערכת המוצרים הראשונה שלכם בהנחה של 15%. ערכת המוצרים הראשונה היא כמות של 2CC, ועצם הקנייה שלה כבר מעלה אתכם לדרגת משווק בכיר, כלומר שמעכשיו תקנו מוצרים בהנחה של 35%.

השלב הבא – ראש צוות (38%) כדי להגיע לזה צריכים להצליח לעשות 25CC קבוצתיים. זה נשמע הרבה אבל אל דאגה – רק 4CC מתוכם צריכים להיות אישיים (כלומר קניות ומכירות שלכם או צירופים של משווקים), וכל השאר יכולים להיות קבוצתיים (כלומר קניות וצירופים גם של האנשים שצירפתם). את ה25CC לא צריך לעשות בחודש אחד אלא בחודשיים רצופים.

למשל – זה אומר שאם נצרף אדם אחד בחודש הראשון, ונלמד גם אותו לעשות 4CC אישיים, כבר יהיה לנו בחודש הזה 8CC (4 שלנו ו4 שלו). ואם בחודש הבא נלמד עוד שני אנשים, אז כבר יש לנו 3 אנשים תחתינו ואותנו, שכל אחד עשה 4CC, סה"כ 16 CC, יחד עם החודש הקודם זה כבר 24 CC. נשאר לנו רק עוד CC אחד (לקנות או לצרף עוד מישהו) וגמרנו!

לדרגת מנהל – יש שתי אפשרויות:

120 CC בחודשיים רצופים,
או  – 150 CC ב4 חודשים רצופים.

גם כאן מדובר בCC קבוצתיים, כשהCC היחידיים שאני צריך להרוויח בעצמי (אישיים) זה 4CC. נשמע הרבה, איך אפשר להגיע לכמות כזו?

חלק מהאנשים שנצרף לא ירצו להגיע לכמות משמעותית, אבל לא צריך באמת הרבה. אם אני מצליח להגיע להגיע שיש תחתי 10 אנשים שעושים 4CC בחודש, אז 4 חודשים כאלה זה כבר מנהל.

זה אומר למשל שאם אני מצרף עוד שניים שלושה אנשים שעובדים יפה, ועוד כמה מהם מצרפים עוד שניים שלושה – כבר יש לי בקבוצה (כולל אותי) 10 אנשים שעושים 4CC.

מה הדרגות הבאות? מנהל בכיר (מרוויח בערך 380000 לשנה), מנהל נוסק (500000), מנהל ספיר (980000) וכן הלאה.

 

כמה זמן באמת לוקח להגיע לדרגת מנהל במציאות?

יש שמגיעים תוך חצי שנה. יש שלוקח להם שנה וחצי, ויש אפילו ב4 חודשים (יש מישהי מהפיליפינים שהגיעה למנהל תוך 4 שבועות…). ויש כמובן כאלה שלא מגיעים בכלל. הכל עניין של רצון, התמדה, וקמצוץ של כישרון ומזל.

למה זה לוקח זמן? הרי מה הבעיה – נצרף 3 אנשים שכל אחד מהם יצרף 3 אנשים (שכולם עובדים) וזהו? לא? לא. כמו בכל עסק – העסק דורש השקעה. זה לא מספיק לצרף משווקים,צריך להשקיע בהם זמן, ללמד אותם את העסק, לתמוך בהם תוך כדי. חלק מהם יתקדמו איתכם, חלק יסתפקו ברווח קטן יותר. זה תהליך. זה דורש סבלנות, רובכם לא תגיעו לזה בפחות מחצי שנה.