בס"ד

(מתוך שיחה בעל פה עם תמר, אחת המשווקות של פוראוור).
(לסיכום המוצרים שכדאיים לסוגי עור פנים שונים – ליחצו כאן: עושים סדר טיפולי פנים במוצרי פוראוור)

ניקוי פנים תמיד מורכב משלושה שלבים:

  1. ניקוי (סבון, ופעם בכמה ימים פילינג).
  2. הזנה (לחות + סרום + מסיכה פעם ב).
  3. הגנה מהשמש.

היום נדבר בעיקר על שלב הניקוי. שלב הניקוי לכאורה נראה פשוט, אבל האמת שזה מאוד חשוב. לפנים שלנו יש שכבת הגנה בסיסית שהוא טבעי, ואנחנו לא רוצים לפגוע בו.

לפעמים אנחנו משתמשים בחומרים מאוד קשוחים, עם גרגירים וכד', וזה יכול לפגוע בשכבת המגן הטבעית של העור, לקלף שמנים טבעיים ששומרים על העור ועל רמת הph ועוד.

לכן גם בשלב הניקוי חשוב לשמור באיזה סבון משתמשים, שהוא מתאים לפנים ושהוא עדין ולא מזיק.

בפוראוור יש 4 סבונים:

  1. סבון אבוקדו מוצק
  2. סבון ידיים
  3. סבון של אינפיניט
  4. סבון סוניה

הסבון אבוקדו וסבון הידיים – פחות מומלץ לפנים.

בסבון אבוקדו במקום השלישי ברכיבים יש שמן דקלים. זה יכול לחסום את הנקבוביות, והוא גם מאוד חזק. לכן עדיף לא להשתמש בו בשביל הסבון. בנוסף יש כימיקלים שונים שחבל סתם לשים על הפנים.

בסבון הידיים יש גם חומרים מייבשים, ויש שמנים אתריים שגם פחות מומלצים לפנים, למשל יש שמן זית, ויטמין C וכד' – אלו שמנים מעולים לידיים והגוף, אבל לא לעור הפנים. ויש גם חומרי ריח. זה סבון מצוין לעור הגוף אך לא לעור הפנים.

סבון אינפיניט (קרם ניקוי עם לחות) – סבון עם תוספות לחות, מיועד בערך לכולם, במיוחד לאנשים עם עור קצת יותר יבש. סבון מצוין, עם אלוורה בכמות גבוהה, יש בו אלכוהולים שמנוניים שמרבים את השמנוניות הטבעית של העור, יש גליצרין שמושכים אליו מים, יש חומצות אמינו (שהם חשובים מאוד לעור, כי הם אלו ששומרים על העור מרדיקליים חופשיים – לכלוך וזיהומים שמגיעים מבחוץ). יש בו ויטמין E שמרבה לחות ומזין את העור. מספיק סבון רק בלילה, ביום מספיק מים.

הסבון של סוניה – הוא הרבה יותר קל ויותר מתאים לאנשים צעירים או עם עור שומני יותר שלא צריכים כמויות לחות כל כך גדולות. יש בו בעיקר סוגי חומרים מנקים ומברישים, יש בו גם חומצות אמינו, אבל כמעט שאין בו את כל הנושא של הלחות ושאיבת המים לתוך תאי העור. זה משהו פשוט יותר – להסיר את השומן עודף ולנקות את הנקבוביות העור. יש בו אנטי אוקסידנטים (נוגדי חימצון) וחומצות אמינו שזה מצוין.

פילינג של פוראוור

בנוסף לניקוי, יש נושא אחר שניקרא פילינג, שעושים פעם בכמה ימים. כי כל 30 יום יש שכבה חדשה של עור. הסיבה שעור של צעירים הוא יותר חזק וגמיש זה כי התחלופה הזו נעשה בצורה פשוטה. כשאנחנו מתבגרים, העור שלנו כשהוא מתחלף כל 30 יום, השכבה העליונה יותר קשה לה להיפרד, ואז מלא תאי עור מתים יושבים על העור, והם נתפסים בנקבוביות וגורמות ללכלוך, והם מתיישבים בתוך פסים ומעמיק אותם (מה שמעמיק את הקמטים).

לכן עושים פילינג – לעזור לתאי העור המתים להסתלק מהפנים. יש שני סוגי פילינג – פיזי וכימיקלי.

פילינק פיזי זה לקחת משהו פיזי כמו מברשת או גרגירים ונשפשף וזה יוריד את העור המת.

פילינג כימיקלי זה להשתמש בחומצות שונות שיעשו את זה.

פעם הסקראבים עם הגרגירים היה מאוד נפוץ, אבל בעצם בזה אנחנו קצת מזיקים, כאמור, כי פוגעים בשכבת ההגנה הטבעיות של העור.

לכן היום פילינג פיזי פחות מקובל.

לכן רוצים להשתמש באבקות שונות כמו במבוק או אורז, וזה מנקה אבל פחות מרגישים את זה, וגם מה שמאוד פופולרי זה כדוריות חוחובה, וכך הם לא פוגעים בעור.

באלו סקראב של פוראוור הוא מצוין מהמבחינה הזו, יש בו סיליקה שזה אבקה שהיא עושה את פעולת הפילינק, ויש בו כדוריות חוחובה. בנוסף יש בו חומצה סיטירית, שזה גם פילינג כימי שהיא עוזרת להמיס את התאים המתים. בנוסף יש ויטמין E וC – C שמצוינים לעור.

זה מתאים לבעלי עור שומני ויבש (מי שיש לה עור יבש מספיק פעם בשבוע). לא להשתמש בקשיחות, לעסות בעדינות. לעור שומני – גם לא צריך כל יום, מספיק פעם ביומיים למשל. לא טוב להגזים עם הפילינג כי כבר אין שם תאים מתים אז אין טעם, וזה רק יכול לפגוע.

פילינג עמוק של פוראוור – גם הוא מוצר מעולה, יש בו אבקת במבוק, שזה אחת מהאבקות הטובות יותר לפילינג פיזי. הוא מנקה ומסיר שומן בעדינות. הוא אנטי בקטריאלי, נוגדי חמצון, חוצות אמינו, יש בו סיליקה (שאת זה יש גם בסקראב השני), הוא פחות חזק בקטע החומצתי אלא יותר בפיזי. בקטע החומצתי יש לו תמצית פפאיה שזה אינזימים שיכולים לעזור אבל דווקא בסקראב הרגיל הוא יהיה כנראה יעיל יותר.

סרום של פוראוור

קרם לחות נותנת שכהה של לחות מבחוץ ולהזין את העור. אנשים עם עור שומני לפעמים לא רוצים קרם לחות כי הם לא רוצים עוד שומניות. אבל זו טעות – כי כשהעור אין לו מספיק לחות הוא מנסה לייצר בעצמו (מגיל 20 ומעלה), כלומר יותר שומן.

סרום לעומת זאת זה תוספת ששמים בין הניקוי ללחות, שרצוי שיהיה בהם חומרים ךעילים שיתנו הזנה ספציפית, ויטמינים מסוימיםף אנטי אייג'ינג, חומצות של פילינג, יש קולגן, ויטמין A, C, E.

זה בעצם כמו טיפול שורש, ומעל זה שמים קרם לחות (שאת זה שמים כל יום).

לפוראוור יש שני סוגי סרום: סרום של אינפיניט ויש אלפא E פקטור (שעולה רק 180 במקום 280). לדעתי דווקא האלפא אי פקטור יעשה עבודה טובה יותר. (מדובר בעצם בשני מוצרים שונים לחלוטין).

הסרום של האינטפיניט ירבה לחות בצורה מעולה ומזין את העור בצורה מדהימה. בסרום אלפא אי פקטור יש ויטמינים יותר פעילים, וזה יכול להיות מוצלח יותר להרבה אנשים.