למה לא כתוב על המוצרים של פוראוור באיזה תחומים הם מועילים? פשוט מאוד – זה בעייתי מחבינה משפטית. אם אין מחקרים ברורים שמוכיחים שX גורם לY, אז אתה לא יכול להציג את זה ככזה. הגיוני. המוצרים של פוראוור, כמו רוב המוצרים בתחום הרפואה הטבעית, לא עברו את מסכת המחקרים המפרכת שתעשיית התרופות צריכה לעבור, וממילא – פוראוור לא יכולה להציג באופן ברור למה הם עוזרים.

אז מה כן יש? יש סיפורי הצלחה. מאות סיפורים של אנשים מהארץ שמעידים שהמוצרים עזרו להם. האם זה מחקר מדעי? לא. בשביל מחקר צריכים (למשל) לקחת 200 אנשים עם אותה בעיה, ל100 לתת את המוצר של פוראוור, ל100 לתת מוצר אחר ול100 לתת פלאסבו. אז זה לא מחקר. זה יותר כמו שתשמע מהחברים ומהמפשחה שמשהו ממש עזר להם, ופשוט תנסה גם, זה הכל. עזר לך? מעולה. לא עזר? המממ… תנסה שוב תרופה עם ביסוס מדעי יותר שברוב המקרים לא תעזור גם היא 🙁

למעוניינים, הנה ציטוט חלקי מהחוק המדובר:

חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון), התשע"ו-2015

סעיף 13. איסור ייחוס סגולות מרפא למזון:
לא ייחס אדם למזון סגולה של חיזוק או ריפוי הגוף או אחד מאיבריו או מערכותיו, או של מניעת מחלה, ריפוי שלה, הקלה או סיוע בהתמודדות עמה או עם תסמיניה, בדרך של סימון, או פרסום, אלא אם כן הותר הדבר לפי חוק זה.

סעיף 256 (א). עונשין:
העושה אחד מאלה, דינו – מאסר שנה או כפל הקנס כאמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין, התשל"ז-( 1977 להלן – חוק העונשין), ואם נעברה העבירה בידי תאגיד, דינו – כפל הקנס החל על יחיד.

סעיף 261. עיצום כספי בגובה הסכום הבסיסי:
הפר יצרן, יבואן או משווק הוראה מההוראות לפי חוק זה, כמפורט להלן, רשאי הממונה להטיל עליו עיצום כספי לפי הוראות פרק זה, בסכום הבסיסי.

סעיף 260. הגדרות – פרק י"א:
הסכום הבסיסי" – סכום כמפורט להלן, בין שההפרה היא במוצר אחד ובין ביותר מאחד, לפי העניין:
(1) לגבי יחיד שהוא בעל רישיון ייצור, בעל תעודת יבואן רשום או משווק – 8,000 שקלים חדשים;
(2) לגבי תאגיד שבשנה שקדמה לשנת הכספים שבה בוצעה ההפרה, מחזור המכירות השנתי שלו הוא עד 100מיליון שקלים חדשים – 20,000שקלים חדשים;
(3) לגבי תאגיד שבשנה שקדמה לשנת הכספים שבה בוצעה ההפרה, מחזור המכירות השנתי שלו עולה על 100מיליון שקלים חדשים – 40,000שקלים חדשים.