בקצרה – לא.

בשביל להבין למה לא, צריך להבין קודם מה זו פירמידה ולמה היא דבר רע, וצריך להבין את מבנה העסק של פוראוור. בואו נתחיל.

פירמידה קלאסית זה אם אני אומר לכם – שלמו לעסק שהקמתי כל חודש 1000 ש"ח, כדי שאני אלמד אתכם לשכנע עוד אנשים גם לשלם לעסק כל חודש 1000 ש"ח, ואתם תרוויחו מזה עמלה. למה זה פירמידה? אין כאן שום מוצר. כל הכסף שנכנס לחברה זה פשוט מאנשים שמשלמים כסף כדי לקבל את הזכות לגרום לעוד אנשים לשלם כסף…

עכשיו כמובן, אף אחד לא כל כך טיפש להיכנס לפירמידה כזו, לכן כדי קצת ליפות פירמדות, העסקים שמתנהלים כך מנסים להראות שבעצם יש כאן מוצר – זה יכול להיות למשל רשת חברתית (מי משלם על רשת חברתית???), איזה מוצר טכנולוגי לא ברור שאין לו שום שימוש וכד'.

פירמדות כאלו בסופו של דבר קורסות. למה? כי נוצר מצב שיותר ויותר אנשים משלמים מדי חודש על הזכות להרוויח, אבל הם לא מרוויחים שום דבר בפועל. באיזשהו שלב הם מבינים שהם מבזבזים כסף והם עוזבים. וכשהם עוזבים, גם אלה מעליהם בפירמידה מפסיקים להרוויח וגם הם עוזבים. וכן הלאה עד שהכל בסוף קורס.

זו פירמידה. עכשיו לפוראור – למה פוראוור היא לא פירמידה?

1. אין תשלום. בפוראוור אחד לא משלם – לא כדי להצטרף, ובטח שלא דמי מנוי חודשיים. כל הכסף מגיע מקניית מוצרים, בדיוק כמו בכל חנות אחרת. נכון שהרווח של הקנייה מתחלק גם בין המשווקים שצירפו ולימוד את המשווק שמכר את המוצר בפועל – אבל שוב – אין כאן תשלום. אף אחד לא מרוויח מזה שאלו שתחתיו מפסידים – להפך – המשווקים מרוויחים רק אם אלו שתחתיהם מרוויחים.

2. פוראוור היא מוצרים. הרבה מוצרים. מוצרים שנמכרים כבר 40 שנה ברחבי העולם, ועל זה הולך התשלום של הלקוחות ושל המשווקים. זה לא מותר אמורפי שלא ברור מהו – זה מוצר פיזי שאנשים רוצים לשלם עליו.

3. וותק. הסעיף הזה לא מסביר למה פפוראוור לא פירמדיה, אבל הוא בכל זאת קצת קשור – חברות פירדמידה לא שורדות יותר מכמה שנים. כאמור – מתישהו אנשים מתחילים להעורר ורואים שהם מפסידים כסף כל חודש, הם עוזבים, ואז הכל נופל. פוראוור לעומת זאת, קיימת כבר 40 שנה. הנתון הזה מדבר בעד עצמו.

4. אי אפשר להפסיד כסף. בפירמידות תמיד השכבה התחתונה מפסידה כסף. אנשים משלמים מדי חודש על כלום, ובסוף עוזבים כשהם מבינים שהם רק מפסידים כסף. בפוראוור אי אפשר להפסיד. למה? כי אם החלטת שזה לא בשבילך או שזה לא מצליח לך, מכל סיבה שהיא, פשוט מחזירים את המוצרים ומקבלים את הכסף בחזרה. ויש לך שנה שלימה להחליט אם להחזיר את המוצרים!

אז אם פוראוור היא לא פירמידה, מה היא כן?

פוראוור היא חברת שיווק רשתי קלאסית. אתם מרוויחים ממה שאתם מוכרים באופן ישיר, ומרוויחים אחוזים גם ממה שאלו תחתיכם מוכרים (וגם אלו שתחתיהם ותחתיהם, וכן הלאה). כשאחוזי הרווח עולים ככל שאתם מוכרים יותר מוצרים ומצרפים יותר משווקים. מאוד ברור. (זה בנוסף לכל מיני בונוסים די מדהימים למי שמתקדם בדרגות – מכונית, טיסות לחו"ל ועוד (זה לא כזה קשה – אני מכיר אחת באופן אישי שקיבלה אוטו (שכנה וחברה שלנו), טיסות לחו"ל ועוד הרבה בונוסים די מדהימים)).

ושוב – בפוראוור אין סיכון. נקודה. אין תשלום חודשי, אין דמי הצטרפות, יש רק את המוצרים שאתם קונים ואז מוכרים ומרוויחים את הפער (בדיוק כמו חנות – קונה מוצרים ומוכרת אותם). לא הצלחתם למכור או נמאס לכם? אתם יכולים להחזיר הכל לחברה ולקבל החזר על מה ששילמתם על המוצרים. נשמע פייר. (אגב, גם הקונים שלכם יכולים לנסות מוצר, ואם לא אהבו להחזיר אותו. כן, אפילו שהם כבר כמעט גמרו אותו…).

רוצה לדבר איתנו על זה עוד? עדיין יש חששות? נשמח לדבר כאן במייל או בוואטסאפ.